气象局消息:国内9州午后暴风雨来袭

据马来西亚气象局在2015年12月13日,中午1点23分发出的消息,国内9个州属将在下午时分面临强降雨。

这项暴雨将携带强风来袭国内各地,这场强风暴雨可能会延续在傍晚时分。受影响的地区包括了雪兰莪、吉隆坡、布城、森美兰、马六甲、柔佛、彭亨、沙巴和砂拉越部分地区。

处在这些州属的居民受促做好准备,避免闪电水灾突然发生,造成财务损失。



日期:2015年12月13日

时间:中午至傍晚

受影响地区:

1. 雪兰莪 (Daerah Hulu Selangor、Gombak、Petaling、Klang、Kuala Langat、Sepang 和 Hulu Langat)

2. 吉隆坡

3. 布城

4. 森美兰 (Daerah Kuala Pilah、Rembau、Seremban 和 Port Dickson)

5. 马六甲(Daerah Alor Gajah)

6. 柔佛(Daerah Segamat、Batu Pahat、Kluang、Johor Bahru、Kulaijaya 和 Pontian), 

7. 彭亨 (Daerah Bentong、Temerloh 和 Bera)

8. 沙巴  (Daerah Tenom 、Keningau 和 Daerah Papar)

9. 砂拉越 (Bahagian Miri, Bintulu, Mukah - Daerah Matu 、Daro、Sibu - Daerah Selangau dan Sibu, Betong - Daerah Betong, Sri Aman 和 Samarahan - Daerah Simunjan


Amaran Ribut Petir

Dikeluarkan pada : 01:23pm pada 13 Disember 2015

Ribut petir, hujan lebat berserta angin kencang di negeri Selangor (Daerah Hulu Selangor, Gombak, Petaling, Klang, Kuala Langat, Sepang dan Hulu Langat), WP Kuala Lumpur, WP Putrajaya, N. Sembilan (Daerah Kuala Pilah, Rembau, Seremban dan Port Dickson), Melaka (Daerah Alor Gajah), Johor (Daerah Segamat, Batu Pahat, Kluang, Johor Bahru, Kulaijaya dan Pontian), Pahang (Daerah Bentong, Temerloh dan Bera), Sabah : Bahagian Pedalaman (Daerah Tenom dan Keningau) dan Pantai Barat (Daerah Papar); dan Sarawak : Bahagian Miri, Bintulu, Mukah (Daerah Matu dan Daro), Sibu (Daerah Selangau dan Sibu), Betong (Daerah Betong), Sri Aman dan Samarahan (Daerah Simunjan) dijangka berterusan sehingga lewat petang, Ahad 13 Disember 2015.


更新!

AMARAN RIBUT PETIR (UNTUK KAWASAN PERAIRAN)

Dikeluarkan pada pukul 06:00PM, 13 Disember 2015

SEKSYEN A: UNTUK PERAIRAN MALAYSIA


Aktiviti ribut petir yang berlaku di perairan Pulau Pinang, Perak, Selangor, Negeri Sembilan, Melaka dan Johor dijangka berterusan sehingga lewat malam, Ahad, 13 Disember 2015.

Keadaan ini boleh menyebabkan angin kencang sehingga 50 kmsj dan laut bergelora dengan ombak mencapai ketinggian sehingga 3.5 meter (11 kaki) dan berbahaya kepada bot-bot kecil.


SEKSYEN B: UNTUK PERKAPALAN

Aktiviti ribut petir yang berlaku di perairan Selat Melaka, Tioman dan Bunguran dijangka berterusan sehingga lewat malam, Ahad, 13 Disember 2015.

Keadaan ini boleh menyebabkan angin kencang sehingga 50 kmsj dan laut bergelora dengan ombak mencapai ketinggian sehingga 3.5 meter (11 kaki) dan berbahaya kepada bot-bot kecil.

后一页 前一页

نموذج الاتصال