气象局警告:国内11州将发生暴风雨

大马民众注意!根据大马气象局今早发出的警告,檳州、霹靂、雪州、森州、马六甲、柔佛、彭亨、登嘉楼、吉兰丹、砂拉越及沙巴古达和山打根海域将面临强风和暴风雨,并持续至今天傍晚时分。

气象局文告指出,相关地区也将颳起时速50公里的强风,料浪高约3.5公尺,因此将对小艇造成危险。 文告说,普吉岛、马六甲海峡、苏梅岛、刁曼岛、朋古兰岛、沙巴崑崙岛、南礁岛、北礁岛、古晋和苏禄岛海域,也将面临相同情况。



AMARAN RIBUT PETIR (KAWASAN PERAIRAN)

Dikeluarkan pada pukul 08:37AM, 16 November 2015

SEKSYEN A: AMARAN UNTUK PERAIRAN MALAYSIA

Aktiviti ribut petir yang berlaku di perairan Pulau Pinang, Perak, Selangor, Negeri Sembilan, Melaka, Johor, Pahang, Terengganu, Kelantan, Sarawak dan Sabah (Kudat & Sandakan) dijangka berterusan sehingga awal petang, Isnin, 16 November 2015.

Keadaan ini boleh menyebabkan angin kencang sehingga 50 kmsj dan laut bergelora dengan ombak mencapai ketinggian sehingga 3.5 meter (11 kaki) dan berbahaya kepada bot-bot kecil.


SEKSYEN B: AMARAN UNTUK PERKAPALAN

Aktiviti ribut petir yang berlaku di perairan Phuket, Selat Melaka, Samui, Tioman, Bunguran, Condore, Reef North, Reef South, Kuching dan Sulu dijangka berterusan sehingga awal petang, Isnin, 16 November 2015.

Keadaan ini boleh menyebabkan angin kencang sehingga 50 kmsj dan laut bergelora dengan ombak mencapai ketinggian sehingga 3.5 meter (11 kaki) dan berbahaya kepada bot-bot kecil.



Amaran Ribut Petir

Dikeluarkan pada : 05:48pm pada 16 November 2015

KEMASKINI AMARAN :
Ribut petir, hujan lebat berserta angin kencang di negeri Kedah (Daerah Kota Setar, Yan, Pendang, Kuala Muda, Baling dan Kulim), P. Pinang, Perak (Daerah Manjung, Perak Tengah, Hilir Perak dan Batang Padang), Selangor (Daerah Sabak Bernam, Hulu Selangor, Gombak, Sepang dan Hulu Langat), N. Sembilan (Daerah Jelebu, Jempol, Tampin dan Kuala Pilah), Johor (Daerah Segamat, Ledang, Muar, Kluang dan Mersing), Pahang (Daerah Bentong, Temerloh, Maran, Bera dan Rompin), Kelantan (Daerah Tumpat, Pasir Mas, Kota Bharu, Bachok, Pasir Puteh dan Machang), Sabah : Bahagian Pedalaman (Daerah Kuala Penyu dan Beaufort) dan WP Labuan; dan Sarawak : Bahagian Samarahan dan Kuching dijangka berterusan sehingga awal malam, Isnin 16 November 2015.

后一页 前一页

نموذج الاتصال